Mediovski

Narzędzia do zarządzania wiedzą w firmie

Data: kwi 17th, 2014 | Autor: admin | Kategoria: enterprise,startup

Na naszym rodzimym rynku pojawiają się nowe narzędzia do zarządzania wiedzą w firmie.
Jedno z najciekawszych to aplikacja Meminder, która również dostępna jest na rynku brytyjskim.

Meminder jest platformą e-learningową, która jest skierowana dla firm.

Ma trzy główne zadania:

1. Systematyzowanie wiedzy firmowej.

Każda firma która zatrudnia pracowników potrzebuje miejsca aby wiedzę gdzieś składować. Meminder umożliwia spisywanie całej wiedzy poprzez dopisywanie nowych pytań i odpowiedzi. W momencie kiedy pojawiają się nowi pracownicy warto aby w szybkim czasie przyswoili sobie całą wiedzę merytoryczną na tematy związane z nowym stanowiskiem. Poprzez wykorzystanie aplikacji Meminder, każdy nowy pracownik ma możliwość w łatwy i bardzo przystępny sposób przyswoić sobie wszystkie niezbędne informacje.

Ważne że informacje które dany pracownik wprowadził do aplikacji, po jego odejściu z pracy nie giną.

2. Szkolenie pracowników.

Szkolenie odbywa się metodą SuperMemo opartą o krzywą zapominania. Na ekranie pojawia się pytanie, następnie użytkownik “w głowie” na nie odpowiada, naciska przycisk “pokaż odpowiedź” i ocenia się w skali 1-4.
Następnie na podstawie tych ocen dobierane są kolejne pytania, tak aby te trudniejsze częściej się pojawiały.

Opcjonalnie ze szkoleń można robić sprawdziany – wybrać datę, ilość pytań i zdecydować jak często test ma się powtarzać. Test rozpoczyna się zadanego dnia i jest aktywny przez tydzień. Dostępne jest również archiwum gdzie można prześledzić swoje wyniki, lub może sprawdzić je administrator (np. szef działu).

3. Sprawdzanie wiedzy pracowników.

Administrator ma również możliwość organizowania wirtualnych sprawdzianów i testów z przyswojonej wiedzy.

Firma korzystająca z Meminder-a otrzymuje konto administratora oraz konta użytkowników. Administrator zarządza oraz ma kontrolę nad użytkownikami. Konto administratora jest skierowane do osób zarządzających w firmie, natomiast konta użytkowników dla pracowników.

Kolejnym ważnym elementem w Meminder-ze jest mobilność aplikacji. Można z niej korzystać 24 godziny na dobę, będą przed spotkaniem z klientem, gdzie szybko można przejrzeć informacje na dany temat. Lub po spotkaniu od razu dodać nowe pytanie, które na spotkaniu się pojawiło.

Firma która zamierza wykorzysta narzędzie, będzie mogła przez 30 dni cieszyć się z darmowego dostępu. Po okresie promocyjnym opłaty są abonamentowe.

Polecamy przetestowanie narzędzie na www.meminder.pl

logo

RSS