Mediovski

Komunikacja marki w sektorze B2B

Data: wrz 04th, 2012 | Autor: Miłosz Jacyna | Kategoria: interactive,w mediach

Założona w 1902 roku firma 3M na początku zajmowała się wyłącznie produkcją papieru ściernego. Dziś, dzięki obecności w ponad 65 krajach na świecie, stanowi jedną z największych amerykańskich organizacji o mocno zdywersyfikowanym obszarze działalności. Począwszy od elektroniki przez budownictwo na zaopatrzeniu biur kończąc. To rozdrobnienie oferty nie prowadzi jednak do rozproszenia ich marki. Jak tego dokonali?

Marka swoje życie rozpoczyna wewnątrz organizacji. 3M jest tego bardzo dobrym przykładem. W ich przypadku, nie ważne o jakiej gałęzi działalności mówimy, zawsze w domyśle kierowani jesteśmy na motor napędowy pod postacią innowacyjności. Wiedzą o tym zarówno ich partnerzy biznesowi, ale także pracownicy aktywnie uczestniczący w tym procesie.

Dlatego istotne staje się, przed rozpoczęciem procesu komunikacji naszej unikatowej historii i wiążących się z nią wartości, stworzenie solidnych fundamentów wewnątrz samego przedsiębiorstwa. Powinna o tym pamiętać nie tylko kadra zarządzająca, ale także, a może nawet przede wszystkim, sami pracownicy. Pracownicy firmy stanowią bowiem o sile produktu, który na co dzień oferujemy. Aby jednak do tego doprowadzić, muszą poczuć, że stanowią jego integralną część – identyfikując się z firmą i jej wartościami.

 

Pełna treść artykułu dostępne jest na stronach portalu epr.pl – zapraszamy!

RSS