Mediovski

Narzędzia do mierzenia efektywności

Data: lip 02th, 2012 | Autor: Marcin Stańczak | Kategoria: interactive,w mediach

Efektywność to jeden z istotniejszych aspektów współczesnego marketingu. W dobie wzmożonej konkurencyjności i występowania ryzyka spowolnienia gospodarczego klienci coraz częściej przywiązują wagę do analizy, w jaki sposób ich budżet został wykorzystany i czy było to na pewno najlepsze rozwiązania. Nie wszystkie działania marketingowe są łatwe do zmierzenia – przykładem może być choćby tocząca się dyskusja odnośnie wpływów z organizacji Euro w Polsce, których długofalowe działanie i przełożenie na konkretne liczby jest w tej chwili trudne do określenia. Warto natomiast pamiętać, że jeżeli prowadzimy działania w Internecie, sytuacja wygląda zupełnie inaczej – możemy zmierzyć naprawdę dużo, a jeśli nawet nie jesteśmy w stanie w każdej sytuacji przeliczyć działań na konkretne wyniki finansowe, to możemy dokonać porównania ich efektywności, aby wybrać skuteczniejsze.

Efektywność – co to znaczy?

W najprostszym rozumieniu efektywność określa, jak zaangażowane zasoby przekładają się na uzyskane wyniki. W przypadku tradycyjnych działań reklamowych wynikami może być np. wzrost rozpoznawalności marki, który zweryfikujemy zleconymi badaniami przed i po rozpoczęciu działań czy też wzrost sprzedaży, łatwy do weryfikacji po analizie analogicznego okresu bez działań marketingowych i porównaniu go z wynikami osiąganymi po ich wystąpieniu. Z pewnym zastrzeżeniem – aby móc zweryfikować, które działania przynoszą określony rezultat, powinniśmy prowadzić je pojedynczo, niezależnie, w wystarczająco długich odstępach czasu, aby na siebie wzajemnie nie wpływały, co jest bardzo trudne w czasach silnej konkurencji i walki o klienta. Przewaga pomiarów w Internecie jest tu ogromna – są selektywne.

Pełna treść artykułu dostępna jest na stronach portalu epr.pl. Zapraszamy!

RSS