Mediovski

Wprowadź firmę w świat 2.0

Data: maj 17th, 2012 | Autor: Michał Skurowski | Kategoria: enterprise,w mediach

pb1Idea Enterprise 2.0 bazuje na rozwiązaniach stosowanych w mediach społecznościowych. Ułatwia komunikację wewnątrz przedsiębiorstwa

Firmy z powodzeniem wykorzystują dziś media społecznościowe. Poprzez popularne portale chcą zainteresować swoją ofertą jak największą grupę internautów. Facebook — największy serwis społecznościowy, nie służy już wyłącznie do kontaktów prywatnych. Teraz w wirtualnym świecie, korzystając z dostępnych tam narzędzi komunikacji, robi się biznes. Okazuje się, że zastosowane w nich rozwiązania można wykorzystać w przedsiębiorstwie. Mówi o tym idea Enterprise 2.0, popularna wśród firm zachodnich, wciąż nowa dla polskich przedsiębiorców.

— Enterprise 2.0 to trend związany z komunikacją i zarządzaniem wiedzą. Oznacza wykorzystywanie mechanizmów i rozwiązań znanych z mediów społecznościowych w przedsiębiorstwach — tłumaczy Michał Skurowski, prezes Agencji Mediovski, która pomaga firmom stać się bardziej konkurencyjnymi na rynku właśnie dzięki idei Enterprise 2.0.

E-maile do lamusa

Najnowsze badania pokazują jednoznacznie, że urządzenie mobilne i media społecznościowe stają się coraz bardziej istotne w codziennym życiu przeciętnego użytkownika komputera czy komórki. Co ciekawe, pewne sposoby komunikacji wydają się odchodzić do lamusa. I wcale nie chodzi tu o telefony stacjonarne czy tradycyjną pocztę. Idziemy już krok dalej. Według doniesień Morgan Stanley, firmy dostarczającej usługi finansowe, już w 2009 r. zaczęliśmy się komunikować częściej za pomocą mediów społecznościowych niż…drogą e-mailową. A liczba tych, którzy, aby porozumieć się z drugą osobą, wybierają nie e-mail, ale portal społecznościowy, wciąż rośnie.

— Media społecznościowe wypierają kontakt e-mailowy, ale na razie te badania dotyczą komunikacji ogólnej, a nie biznesowej — zaznacza Michał Skurowski.

Aby dowiedzieć się więcej na ten temat, zapraszamy do artykułu Marty Ballon „Wprowadź firmę w swiat 2.0″, gdzie Michał Skurowski opowiada więcej na tem temat. Materiał dostępny na stronach archiwum „Pulsu Biznesu”.

RSS