Mediovski

Potrzebuję strony mobilnej czy aplikacji?

Data: maj 21th, 2012 | Autor: Miłosz Szyszak | Kategoria: interactive,w mediach

eprProblem postawiony w tytule jeszcze niedawno nie był istotny dla polskich marketerów. To były czasy, w których smartfony były osiągalne jedynie dla zamożniejszych użytkowników, a koszty przeglądania Internetu na komórce nie przekraczały kwotę abonamentu.

Rynek Internetu mobilnego i urządzeń mobilnych w Polsce jest bardzo dynamiczny. Liczba użytkowników mobilnych rośnie systematycznie od 2008 roku niemal o milion rocznie. Według raportu Audytelu opracowanego dla Urzędu Komunikacji Elektronicznej, mobilnych internautów w 2012 r. ma być 5,19 mln. W 2015 r. liczba ta przekroczy 7 mln.

Co to oznacza dla marketerów?

Nie można poprzestać na posiadaniu nawet dopracowanej klasycznej strony www. Przestaje ona po prostu spełniać swoje zadanie. Na smartfonie przeglądanie takiej strony jest uciążliwe poprzez ograniczenia samego urządzenia i cechy motoryczno-percepcyjne użytkownika:

  • ekran (2-3 cale) skutecznie uniemożliwia obejrzenie zawartości bez jej powiększania,
  • małe elementy na stronie są trudne do trafienia/tąpnięcia,
  • elementy typu ”pop-up”, rozwijane listy etc skutecznie uniemożliwiają nawigację po stronie,
  • transfer Internetu mobilnego nadal mimo zmiany na lepsze nie jest wystarczająco szybki,by w zadawalającym dla użytkownika czasie wczytywać duże serwisy www,
  • kontekst używania mobilnego urządzenia jest inny niż komputera. Użycie jest szybkie, realizujące prosty cel, często w warunkach dalece odmiennych od zacisza domowego. Klasyczne serwisy www są natomiast często bogatym w towary „targiem”, na którym handlarze przekrzykują się nawzajem reklamując własne dobra.

Przygotowanie strony mobilnej, czy też aplikacji dedykowanej pod określony system operacyjny (np. iOS, Android, Nokia Phone czy Bada) wydaje się jedynym rozsądnym rozwiązaniem. Pozwala to na dopasowanie treści marketera do ograniczeń urządzenia mobilnego. Im lepiej strona mobilna będzie zaprojektowana, tym większa szansa, że użytkownicy chętnie będą do niej wracać i udostępniać innym użytkownikom.

Jeśli chcesz się dowiedzieć, czym jest storna mobilna, a czym aplikacja oraz co i dlaczego wybrać, przeczytaj całość na www.epr.pl

RSS